regn regn regn..

..jag har fått lite "tvångstankar" runt regn dom senaste månaderna.

* jag vägrar gå ut om det regnar, gömmer mej under sängen/bordet eller
whatever som gör att dom kan försöka locka fram mej, med godis eller annat.

* "hejdå" "kom in" eller skaka på matskålen-mutorna biter inte på mej längre.

* är det bara husse som tar ut oss på morgonen (vilket det är oftast) så
gömmer jag mej i sängen med matte så hon ska säga att jag slipper gå ut.

* om jag ABSOLUUUT måste ut  i regn så går jag inte gärna frivilligt, jag släpas.

* ...väl släpandes runt ute så vägrar jag ännu mer att gå på gräs,
OCH ABSOLUT INTE ALLS PÅ GRÄS HÖGRE ÄN 2 CM!! (helst nyklippt)

* jag vägrar både kissa och bajsa i regn. håller mej hellre ett dygn tills de slutat.

* jag sitter inte ute under vilka omständigheter what so ever!
och jag fejk-sätter mej endast då vi ska sitta och få varsegod innan vi får gå in.
(dvs rumpan tar aldrig aldrig, aldrig, aaaaldrig i marken)

* jag ser så deprimerad ut som möjligt så människorna ska tycka synd
om mej så vi kan gå hem och in i den torra värmen igen...

* ...men det brukar mest sluta med att matte håller paraplyet över mej istället,
i hopp om att nått ska hända.. men de göre inte, för jag vägrar. liix.

because im king-cakes damnit!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: