födelsedags presenter..

..idag sitter jag och filosoferar och fundilerar över presenter. på begäran:)
OCH DET ÄR JU FAKTISKT BARA EN VECKA KVAR NU :D

det är faktiskt lite svårt det här med presenter för vad jag än får så kommer
lillebror att va och slämma ner det inom några minuter.
jag har försökt berätta för husse och matte vilka eeenorma fördelar det skulle
va om vi gjorde oss av med lillebror (högst upp på min lista för tillfället.)
men dom vill inte riktigt lyssna på mej, ibland tror jag bara inte dom förstår.

till exempel.
>lillebrorfritt = öppna dörrar till alla rum, vi skulle tillochmed kunna ha saker
i hans höjd - som är otuggade. (alltså utan bitmärken,  tillochmed hela!)

>jag skulle få all uppmärksamhet igen! bli kliad, kramad, omhändertagen,
få ta all plats var jag vill när jag vill, få allt godis själv, bortskämd?javisst!

>inga dumma lillebror-regler och rutiner!

>vi skulle slippa gå upp så tidigt varje morgon för att gå ut och göra behov,
jag måste ju bara följa med för jag kan juh missa något annars.

>vi kan ta powernaps utan ett öga öppet stirrandes på lillebror. 24/7.
(jag vet att jag powernappar så ändå, men det blir mindre att hålla reda på.)

>jag skulle slippa leka mini-polis hela dagarna när jag håller reda på lillebror,
jag skäller på han när han närmar sej min matskål, när han tar mina saker,
när han hoppas upp i soffan, när han går förbi mej, när han vill leka med mej,
när han rör på sej, när han tar i mej, när han utforskar hemmet, när matte
skäller på han för han gör nått han inte får, när han sover, när han skäller på mej,
när vi ska gå ut och hans tjockrumpa sätter sej på mina hårtoppar, när han gör saker,
när han vill kramas med husse&matte, när han andas och när han bara är där.

.....och listan forsätter bara, jag kan skriva en bok om "VARFÖR LIVET SKULLE VARA
BÄTTRE UTAN DEN DÄR LILLEBROR!" och jag har myyyycket att berätta hörrni.

men just nu hänvisar jag till min gamla lista HÄR!(länk) tills vidare i alla fall.
nu ska jag fundera vidare på vad jag vill ha mera för nått.

ADIOS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: